وبلاگ سیماران
مکانیزم بهبود تصویر BLC , HLC و تکنولوژی COC در دوربین های مداربسته

مکانیزم بهبود تصویر BLC , HLC و تکنولوژی COC در دوربین های مداربسته

COC  چیست ؟

شاید واژه COC  در مبحث دوربین های مداربسته را شنیده باشید ، COC  مخفف CONTROL OVER COAX می باشد و به معنی "کنترل از طریق کابل کواکسیال" می باشد. با این تکنولوژی شما می توانید بدون استفاده از کابل RS-485 ،از طریق دستگاه های DVR شرکت سیماران به منوی دوربین دسترسی داشته باشید و عملیاتی شامل زوم ، فوکوس ، چرخاندن ( در دوربین های اسپید دام ) و همچنین تنظیمات مربوط به  OSDدوربین های آنالوگ سیماران را انجام دهید.

مکانیزم بهبود تصویر BLC چیست ؟

BLC مخفف Back Light Compensation می باشد و یک مکانیزم بهبود تصویر در شرایط خاص نوری می باشد.

مکانیزم BLC در چه مواردی کاربرد دارد؟

زمانی که در یک تصویر اختلاف میزان نور زیاد باشد قسمت هایی از تصویر تاریک به نظر می رسد مثلا اگر دوربین شما در مکانی نصب شده باشد که در مقابل پنجره یا درب ورودی قرار گرفته باشد لنز دوربین بیشترین سطح نور را مرجع قرار می دهد و با افزایش میزان نور روزنه دریچه لنز کاسته شده و در نتیجه نور دریافتی را کاهش می دهد و باعث سیاه شدن قسمت های کم نور می شود. با استفاده از مکانیزم BLC دوربین مداربسته سیماران بدون توجه به نور زیاد،دریچه لنز را به اندازه باز می کند محیط کاملا روشن به نظر برسد که البته سبب سفید شده تصویر در نقاط پر نور می شود.

CONTROL OVER COAX

مکانیزم بهبود تصویر HLC چیست ؟

HLC مخفف High Light Compensation می باشد که یک مکانیزم بهبود تصویر می باشد.

مکانیزم HLC در چه مواردی کاربرد دارد؟

هنگامی که در محدوده دید دوربین، منابع نوری که مستقیم به سمت لنز دوربین می تابد وجود داشته باشد،این امر باعث عدم وضوح تصویر می گردد. مکانیزم HLC دوربین های مداربسته سیماران نور را در نقاطی که بیش از حد نرمال باشد کاهش می دهد که کیفیت تصویر مناسب باشد.

High Light Compensation

 


مطالب مرتبط در این دسته بندی
دیدگاه های ثبت شده (0)
دیدگاهتان را بنویسید