وبلاگ سیماران
تکنولوژی AHD چیست؟
| آیفون تصویری | 5 ماه قبل موضوع تکنولوژی AHD
| دیدگاه (0) | ثبت دیدگاه

تکنولوژی AHD چیست؟

تکنولوژی AHD  چیست؟

کلمه AHD مخفف کلمه “Analogue High Definition” است و به معنی دوربین آنالوگ با کیفیت HD می باشد.

این تکنولوژی نسخه پیشرفته دوربین های آنالوگ (CVBS) با کیفیت TVL می باشد، که در این نسخه کیفیت تصویر بر پایه مگاپیکسل است. این دوربین ها با نام دوربینAHD  و یا دوربین آنالوگ HD شناخته می شوند.

در دوربین‌های آنالوگ سنتی (دوربین آنالوگ TVL) رزولوشن تصویر یکی از بزرگ ‌ترین نقاط ضعف محسوب می‌شد و برای جبران این نقطه ضعف تکنولوژی های جدیدی در سیستم‌های آنالوگ ایجاد شده و مورد استفاده قرار گرفتند. یکی از آنها تکنولوژی AHD است.

در تکنولوژیAHD  تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌ها، همچنان به صورت آنالوگ منتقل می‌شوند. اما آنچه که باعث می‌شود تصاویر بتوانند با حجم بیشتری منتقل شوند، نوع کدگذاری آن‌ها است. طبیعتا وقتی که یک تصویر بتواند با حجم بیشتری منتقل بشود، کیفیت بهتری نیز خواهد داشت و این همان چیزی است که AHD را محبوب می‌کند.

از آنجایی که سیگنال‌های ویدیوئی در دوربین‌های AHD در زمان ارسال، فشرده سازی نمی‌شوند، جزئیات تصاویر به خوبی حفظ شده و کیفیت به هیچ عنوان پایین نمی‌آید. زمان تاخیر ارسال و دریافت تصاویر نیز در این تکنولوژی به صفر رسیده است، یعنی همان لحظه‌ای که تصویر ضبط می‌شود، قادر به تماشای آن خواهید بود.

در فناوری AHD کدگذاری تصاویر توسط تراشه AHD TX صورت می‌گیرد. نحوه کار این تراشه به این صورت است که تصاویر در مبدا به صورت دیجیتال دریافت شده و به صورت AHD کد گذاری می‌شوند و در مقصد نیز تراشه AHD TX تصویر کدگذاری شده را دریافت کرده و بعد از انجام تبدیل‌های لازم، آن را به صورت دیجیتال آماده می‌کند.

رزولوشن تصویر در  دوربین AHD

دوربین AHD در دو نسل تولید و به بازار عرضه شد. در نسل اول، تصاویر با رزولوشن 1 مگاپیکسل و با کیفیت 720P ضبط و ارسال می‌شدند. در نسل دوم، تصاویری با رزولوشن 2 مگاپیکسل و کیفیت P1080 قابل ارسال و نمایش بودند.

 


مطالب مرتبط در این دسته بندی
دیدگاه های ثبت شده (0)
دیدگاهتان را بنویسید