وبلاگ سیماران
استانداردهای IEEE 802-3af و IEEE 802-11 چیست ؟

استانداردهای IEEE 802-3af و IEEE 802-11 چیست ؟

شرکت سیماران که از تکنولوژی روز دنیا بی بهره نبوده در سیستم های دربازکن صوتی و تصویری تحت شبکه IP خود از استاندارد ( IEEE 802.3af پروتکل انتقال برق بر روی اینترنت  (POE)) و در مانیتور های آنالوگ وای فای دار از استاندارد IEEE 802.11  (پروتکل شبکه های بی سیم محلی (WIFI)) استفاده نموده است.

اگر در حوزه ی کامپیوتر یا الکترونیک کار می کنید یا در این رشته ها در حال تحصیل هستید حتما استاندارد IEEE را شنیده اید ؟

IEEE مخفف Institute of Electrical and Electronics Engineers به معنی انجمن مهندسان برق و الکترونیک می باشد که یکی از بزرگترین پایگاه­های اطلاعاتی در زمینه مهندسی برق، تکنولوژی اطلاعات، الکترونیک، کامپیوتر، فیزیک، فیزیک کاربردی و علوم وابسته است. عنوان اصلی این پایگاه "انجمن مهندسین برق و الکترونیک امریکا" نام دارد که یکصد سال از تاسیس آن می گذرد.
این انجمن یک سازمان بین‌المللی حرفه‌ای-غیرانتفاعی است که  هدف آن کمک به پیش‌برد تکنولوژی به طور عام و حوزه‌های مربوط به مهندسی برق و کامپیوتر و همچنین زمینه‌های وابسته به طور خاص است.
این سازمان دارای ۳۶۵ هزار عضو در بیش از ۱۵۰ کشور در دنیا است که از این بین بیش از ۶۸ هزار عضو آن دانشجو هستند. با انتشار حدود ۱۳۰ مجله تخصصی و ۴۰۰ مجموعه مقاله کنفرانس در سال، منتشرکننده یک سوم نوشته‌های تخصصی چاپ‌شده در زمینه مهندسی برق و الکترونیک و علم کامپیوتر است.

از استاندارد های IEEE  در زمینه فناوری اطلاعات می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  •  IEEE 802.1 : این استاندارد در بخش Bridge و MAC Bridging شبکه و امنیت و احراز هویت در برخی موارد مثل PAE فعالیت دارد.
  •  IEEE 802.3  : استانداردی برای ارتباطات Ethernet در شبکه می ‎باشد.
  •  IEEE 802.3af : پروتکل انتقال برق بر روی اینترنت (POE)
  • IEEE 802.11  : پروتکل شبکه های بی سیم محلی (WIFI)

IEEE802.3af و IEEE802.3at دو استاندارد موجود برای تکنولوژی POE هستند. به کمک این دو استاندارد، می توان از یک کابل، برای تامین برق و انتقال اطلاعات استفاده نمود.

IEEE802.3at استاندارد پیشرفته تری است که اغلب با POE+ شناخته می شود. توان ارسالی در این استاندارد 30 وات است که تنها 25.5 وات از آن، مورد استفاده مصرف کننده قرار می گیرد. شدت جریان در این استاندارد 600 میلی آمپر است و  IEEE802.3af  اولین استاندارد POE است که توان تولید شده در این استاندارد، 15.4 وات است که تنها 12.95 وات آن به مصرف کننده می رسد و مابقی انرژی آن اتلاف می شود. شدت جریان در این استاندارد حدود 350 میلی آمپر است.

 استاندارد  : IEEE802.11مجموعه ای از شاخص های  کنترل دسترسی به رسانه  و  لایه های فیزیکی  ست که به ترتیب (Media Access Control) MAC  و( Physical Layer) PHY خوانده می شود.

این مجموعه شاخص ها برای پیاده سازی  شبکه ی ارتباطات رایانه ای محلی بیسیم  یا همان Wireless Local Area Network( WLAN)  در باند های فرکانسی ۹۰۰ مگاهرتز ، ۲.۴ ، ۳.۶ ، ۵ و ۶۰ گیگا هرتز به کار می روند.

این استاندارد ها توسط  موسسه ی مهندسان برق و الکترونیک  یا همان Institute of Electrical and Electronics Engineers( IEEE)  و در کمیته ی استاندارد های LAN / MAN تعیین و حفاظت می گردد.

 نسخه ی پایه ی این استاندارد در ۱۹۹۷ منتشر شد که در طول زمان دستخوش اصلاحات گردیده است که این استاندارد ها و اصلاحات برای شبکه های ارتباط بیسیم با برند Wi-Fi ارائه می شوند.


مطالب مرتبط در این دسته بندی
دیدگاه های ثبت شده (0)
دیدگاهتان را بنویسید