وبلاگ سیماران
سیستم اینترکام

سیستم اینترکام

در دنیای امروز که تمامی محصولات جدید در راستای بهبود موقعیت ها تولید شده و هر محصول جدید بر اساس میزان کاربرد و عملکردش مورد سنجش قرار می گیرد، طراحی و ساخت کالایی با امکان برقراری ارتباط داخلی می تواند از اهمیت و محبوبیت بالایی برخوردار باشد. شرکت سیماران که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان داخلی دربازکن های صوتی و تصویری در ایران است در زمینه سیستم های اینترکام توانسته سهم بالایی از بازار را به خود اختصاص دهد.

سیستم های اینترکام چیست ؟

به سیستم هایی که به سهولت و آسانی بتوان با آنها ارتباط برقرار کرد سیستم های اینترکام گفته می شود. این سیستم ها ویژگی های منحصر به فردی داشته و بارزترین ویژگی آن ها، قابلیت برقراری ارتباط با دستگاه های گوناگون می باشد به این سیستم ها، سیستم اینترفون نیز گفته می شود که نوعی دستگاه ارتباط صوتی می باشند که برای استفاده در یک ساختمان یا بین چند واحد یا حتی مجموعه کوچکی از ساختمان ها مورد استفاده قرار گرفته و مستقل از شبکه عمومی تلفن می باشند. ارتباط در سیستم های اینترکام به صورت دو طرفه بوده و به افراد اجازه می دهد بدون نیاز به استفاده از تلفن و موبایل و پرداخت هزینه، به مکالمه با یکدیگر بپردازند. همچنین پخش صدا در این سیستم ها از کیفیت و شفافیت بالایی برخوردارمی باشد.

سیستم های ارتباط داخلی شرکت سیماران در 3 مدل با توجه به نیاز بازار و مشتریان طراحی و تولید شده است :

 سیستم اینترکام 1-1 (اصلی – فرعی )

این سیستم برای داخل یک واحد کاربرد دارد. به این صورت که با استفاده از آن میتوان در واحدهای بزرگ و یا دوبلکس میان دو نقطه از واحد ارتباط صوتی ایجاد نمود. در این سیستم گوشی اصلی در نقش مدیر بوده  و دارای تغذیه می باشد و گوشی فرعی در نقش منشی بوده که تغذیه خود را از گوشی اصلی می گیرد.

 سیستم ارتباط داخلی 1 به 20

در این نوع ارتباط بسته به اینکه گوشی های استفاده شده از کدام نوع باشند برقراری ارتباط بین واحدها تا20 واحد امکان پذیر است.

سیستم ارتباط داخلی 1 به 240

این سیستم نیز مشابه سیستم ارتباط داخلی 20-1 میباشد با این تفاوت که تعداد واحدها از 20 واحد به 240 واحد افزایش یافته است.

در چه مکان‌هایی نیاز به ارتباط داخلی وجود دارد؟

یشترین کاربرد این سیستم ها در مراکز صنعتی و اداری، مجتمع های تجاری، بیمارستان ها، اماکن نظامی، زمین های ورزشی و سالن های تفریحی و مکان های عمومی و... می باشد. اما کاربرد دیگر آنها در منازل و آپارتمان ها و مجموعه های کوچک خانگی  نیز می باشد.

گوشی های اینترکام :

گوشی های طراحی شده توسط شرکت سیماران جهت اینترکام در 3 نوع : DF , DM و DMS میباشد که در ذیل تفاوت این گوشی ها با یکدیگر ذکر شده است:

1- گوشی DF فقط دارای یک کلید جهت برقراری ارتباط با نگهبان یا مدیر میباشد . اگر گوشی های استفاده شده در واحدها ازنوع DF باشند فقط می توانند با نگهبانی ارتباط یرقرارنمایند و امکان برقراری ارتباط بین واحدها وجود ندارد.

2- گوشی های DM دارای کی پد بوده که علاوه بر نگهبان امکان برقراری ارتباط بین واحدها نیز در آنها وجود دارد.

3- گوشی های DMS مدل پیشرفته تر گوشی های DM بوده که علاوه بر کی پد به سون سگمنت جهت نمایش شماره تماس گیرنده نیز مجهز شده اند.

مزایای استفاده از ارتباط داخلی چه هستند؟

استفاده از اینترکام، مزایای بسیاری را در پی دارد و باعث شده تا امروزه در موارد زیادی از این سیستم استفاده بشود. برخی از مزایای استفاده از این سیستم به شرح زیر هستند :

1- از نظر اقتصادی  هزینه برقراری این نوع ارتباطات بسیار پایین بوده وبه همین علت بسیاری از افراد برای برقراری ارتباط بین واحدها از آن استقبال می‌کنند.

2- مکالمات به صورت  کاملا محرمانه میباشند.

3-ارتباط داخلی مجهز به لامپ سه رنگ تشخیص وضعیت خط بوده که به راحتی از رنگ های لامپ میتوان اشغال یا آزادبودن خط را تشخیص داد.

4- استفاده از این سیستم‌ها برای برقراری ارتباط بین دو یا چند واحد باکیفیت بسیار بالای صدا صورت می‌گیرد.

5- امکان مکالمه همزمان  بدون اختلال چند واحد با یکدیگر بر روی 4 خط مجزا  در این سیستم ها وجود دارد.

6 - امکان زنگ زدن ومکالمه باتمام گوشی های دیگر سیستم ، امکان کد دادن یا تعویض کد هر گوشی با استفاده از صفحه کلید خود گوشی وبا رمز اختصاصی ، امکان وصل گوشی به یک زنگ خارجی و کنترل اتوماتیک ان توسط گوشی و انتقال زنگ واحد به یک واحد دیگر ازمزایای  دیگر استفاده ازاین سیستم های اینترکام میباشد.

7- این سیستم با ولتاژ 12VDC تغذیه می شود.

 


مطالب مرتبط در این دسته بندی
دیدگاه های ثبت شده (0)
دیدگاهتان را بنویسید